Automobilka Škoda Auto dodala v dubnu zákazníkům 97 200 vozů, což je téměř o šest procent více než ve stejném měsíci loni, a zároveň rekordní výsledek za tento měsíc. Výrazný nárůst zaznamenala značka v Evropě, Rusku a Číně. Rostl přitom prodej všech modelových řad, největší růst zaznamenal Superb. Oznámila to firma v úterní tiskové zprávě.

"K úspěchu značky přitom výrazně přispívají naše nejnovější modely, jako je Škoda Superb a Škoda Fabia," uvedl člen představenstva pro oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

Prodej Superbu se zvýšil o 65 procent na 12 900 vozů, Fabia zaznamenala nárůst o osm procent na 17 800 aut. Nejprodávanější byla Octavia se zvýšením prodeje o 1,5 procenta na 37 000 vozů. Prodej modelu Rapid vzrostl o 0,3 procenta na 18 100 aut, Citigo rostl o tři procenta na 3400 prodaných vozů a zájem o Yetiho stoupl o 13 procent na 8100 vozů.

V západní Evropě automobilka zvýšila prodej o osm procent na 41 400 vozů. Stejným tempem rostl prodej v Německu, kde je Škoda s podílem pět procent největším importérem. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Nizozemsku, v Itálii, Irsku a ve Švýcarsku. Ve střední Evropě zvýšila odbyt o šest procent na 16 400 aut. Z toho na domácím českém trhu rostla o čtyři procenta na 8000 aut.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Ve východní Evropě bez Ruska prodala Škoda v dubnu 3100 vozů, což bylo o šest procent více než ve stejném měsíci loňského roku. V Rusku firma po několika těžkých měsících zvýšila dodávky o devět procent na 4900 aut. Přesto zůstává situace v Rusku i v sousedních zemích nadále složitá. Dvouciferným tempem rostla Škoda Auto v Bulharsku a v Pobaltí.

V Číně, na celosvětově nejsilnějším trhu značky, zvýšila v dubnu automobilka prodej téměř o čtyři procenta na 23 800 vozů. Dvojciferný růst vykázala značka na Novém Zélandu, v Izraeli nebo v Turecku.

Škoda patří do koncernu Volkswagen, zaměstnává celosvětově více než 26 600 lidí a je aktivní na více než 100 trzích. Loni vyrobila přes jeden milion vozů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru