Letos v únoru jsem se s partou kamarádů vracel z cesty po Indii. Letadlo z Bombaje do Londýna nabralo více než tříhodinové zpoždění, a tak jsme už nestihli návazný noční spoj do Prahy. Další letěl až druhý den dopoledne. Jméno společnosti, se kterou jsme cestovali, není důležité. Zatím se zachovala korektně, jak jí ostatně nařizuje zákon.

Dostali jsme hotel včetně dopravy z letiště a večeři. Ráno jsme nasedli do dalšího letadla a se zpožděním více než 11 hodin dorazili do Prahy.

Tady by to mohlo celé skončit. Vzpomněl jsem si ale, že jsem někde četl o povinných náhradách (odškodném), které aerolinky v případě zpoždění musejí vyplácet pasažérům. Ukládá jim to Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Jak odškodné získat? Máte dvě možnosti.

Buď se budete s dopravcem dohadovat sami, nebo tím pověříte specializovanou vymáhací firmu. Tak jsem se seznámil s Ivo Brokešem ze společnosti Transplan, která od léta 2012 provozuje web Nahrady.cz. Vedle této firmy stejnou službu poskytují ještě Click2clame, Kompenzomat a Vaše nároky.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.