Air Bank vykázala loni čistý konsolidovaný zisk 268 milionů korun, což je meziroční pokles o 14 procent. Důvodem byl mimo jiné rychlý růst počtu klientů, kterým loni banka vyplatila na úrocích přes 600 milionů korun. Celkový počet klientů banky se ke konci roku 2015 meziročně zvýšil o třetinu na 424 tisíc.

Současně vzrostl objem vkladů na běžných a spořicích účtech, nárůst činil 27 procent na 69,4 miliardy korun. Celkový objem úvěrů se zvýšil o osm procent na 27 miliard korun.

Čisté výnosy Air Bank očištěné o úvěrové ztráty meziročně vzrostly o tři procenta na 1,7 miliardy korun. Správní a režijní náklady meziročně vzrostly o 13 procent na 1,4 miliardy korun, zejména v důsledku rozšiřování pobočkové sítě.

Celková bilanční suma Air Bank vzrostla ke konci roku 2015 meziročně o 23 procent na 77,2 miliardy korun. Vlastní kapitál stoupl o osm procent na 5,1 miliardy korun.

Nové menší banky začaly na tuzemském trhu poskytovat služby v průběhu roku 2011. Vedle Air Bank, která vstoupila na český bankovní trh v listopadu 2011, to jsou internetová Zuno Bank, která zahájila činnost v červenci 2011, a Equa Bank, jež vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare. Lákají klienty především na vedení účtu zdarma, transparentnost a výhodné úročení spořicích účtů.

Air Bank získala bankovní licenci České národní banky na konci května 2011. PPF Group N.V., do které banka patří, je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním akcionářem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner.

Celkově všem bankám a spořitelnám v Česku stoupl loni souhrnný čistý zisk meziročně o 3,8 miliardy téměř na 67 miliard korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru