Šátky, halenky nebo kalhoty módní značky Gypsy MaMa jsou barevné a hodně vzorované. Ušili je brněnští Romové a Romky spolupracující s neziskovou organizací Tripitaka. Sdružení založilo sociální firmu vyrábějící oblečení, které kombinuje tradiční romskou kulturu s moderním stylem oblékání.

"Chtěli jsme vytvořit podmínky pro kreativitu mladých lidí, kteří se rodí zdánlivě do situace bez budoucnosti, a zároveň zmírnit předsudky většinové společnosti vůči romské minoritě," říká Zdeněk Raiser, mluvčí neziskové organizace Tripitaka. 

První kolekce značky Gypsy MaMa začaly vznikat před třemi lety. V té době nezisková organizace oslovovala brněnské módní návrhářky, které následně ve spolupráci s Muzeem romské kultury začaly s místními Romkami vytvářet první oblečení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru