Švédskému výrobci domácích spotřebičů Electrolux vzrostl v prvním čtvrtletí zisk o 158 procent na 875 milionů švédských korun (2,6 miliardy korun). Firma připisuje zlepšení výsledků hlavně vyšší poptávce v Evropě a Severní Americe.

Electrolux je druhým největším výrobcem domácích spotřebičů na světě za americkou firmou Whirlpool. Kromě hlavní značky stejného jména vlastní také značky AEG, Zanussi a Frigidaire.

Příjmy však ve čtvrtletí klesly o tři procenta na 28,1 milionu švédských korun. Provozní zisk stoupl o 146 procent na 1,27 miliardy švédských korun a překonal odhady analytiků, kteří čekali zisk 975 milionů švédských korun.

Generální ředitel Jonas Samuelson uvedl, že v Evropě trh pokračuje v růstu a v Rusku se situace patrně stabilizovala na nízké úrovni. Na severoamerickém trhu firma dosáhla ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím výrazného obratu.

Na výkon v Latinské Americe však má nadále negativní dopad vývoj kurzů a slabá ekonomika v regionu, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru