Škoda Transportation dodá do lotyšské Rigy 20 tramvají. Jde o kontrakt za 62,6 milionu eur (zhruba 1,7 miliardy korun). Podnik zajistil výhodné financování od lotyšských bank se splatností 15 let od dodání první tramvaje.

V lotyšské metropoli už je v provozu 26 tramvají, které Škodovka dodala v minulých letech. Všechny nové vozy budou v Rize do konce září příštího roku, řekl generální ředitel strojírenské skupiny Tomáš Ignačák.

"Potvrzuje se, že naše výrobky jsou kvalitní a zákazníci jsou s nimi spokojeni," uvedl. Svědčí o tom podle něj nejen dalších 20 vozidel pro Rigu, ale i opce na 30 tramvají v Bratislavě nebo nedávná objednávka 20 vozů v Brně.

O české tramvaje je podle Ignačáka velký zájem hlavně v cizině, což dokládá více než 100 tramvají ForCity, které skupina v minulých letech vyvezla například do maďarského Miskolce (Miškovce) nebo do tureckého města Konya. První tramvaj ForCity Artic s logem Škoda vyjela nedávno do provozu také v Helsinkách.

Plzeňské strojírny dodají do Rigy 15 tříčlánkových tramvají ForCity Alfa 15T RIGA 2 a pět čtyřčlánkových tramvají For City Alfa 15T RIGA 2A. Kratší vůz pojme 258 stojících a 60 sedících cestujících a prodloužená varianta se čtyřmi články 353 stojících a 79 sedících.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 190 tramvají, které obsluhují devět linek napříč městem. Většina jich byla vyrobená převážně v bývalém Československu, a proto nás těší, že na tuto tradici úspěšně navazujeme," uvedl oblastní obchodní ředitel Vladislav Kozák. Do Rigy navíc dodává dceřiná firma Škoda Electric nové trolejbusy z rámcového kontraktu až na 125 vozů.

Vozidla pro Rigu budou stoprocentně nízkopodlažní s rozchodem 1524 milimetrů, tedy širší než v Praze, a plně klimatizované. Vnější design je v modrobílém provedení, typickém pro místní dopravní podnik. Mají pohon optimalizovaný na rovinatý charakter města, výtah umožňující nakládku invalidního vozíku, systém počítání pasažérů, automat na prodej několika druhů jízdenek a informační systém. Jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, protože jedním z požadavků zákazníka bylo provozovat vozy při teplotách plus 40 až minus 40 stupňů Celsia.

Škoda Transportation dodala už v letech 2010 a 2011 celkem 20 tříčlánkových tramvají ForCity za 1,3 miliardy korun. O rok později tam vyvezla šest čtyřicetimetrových tramvají pro více než 430 cestujících, což byl nejdelší vůz vyrobený v Česku.

Skupina Škoda Transportation loni vyrobila 92 tramvají, což je srovnatelné s předloňskem. Dále prodala 280 trolejbusů, téměř stejně jako o rok dříve. Tramvaje s trolejbusy a jejich výzbroje loni tvořily polovinu tržeb skupiny, které v minulém roce přesáhly 17 miliard korun, což bylo meziročně o šest procent více.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru