Zisk amerického výrobce cukrovinek Mondelez International v prvním čtvrtletí výrazně vzrostl. Tržby producenta amerických sušenek Oreo nebo švýcarských čokolád Milka kvůli silnému kurzu dolaru dál klesly, byly ale vyšší, než se čekalo. Výsledkům pomohlo zvýšení odbytu a cen na některých trzích, sdělila ve středu společnost, která je mimo jiné jedničkou českého trhu s oplatkami a sušenkami.

Čistý zisk firmy vzrostl meziročně o 71 procent na 554 milionů dolarů (13,2 miliardy korun). Tržby klesly o 17 procent na 6,5 miliardy dolarů a pokles zaznamenaly desáté čtvrtletí za sebou. Tržby očištěné o výkyvy směnných kurzů a další dočasné položky ale stouply o 2,1 procenta. Analytici dotázaní agenturou Reuters očekávali pokles tržeb na 6,4 miliardy dolarů.

Množstevní odbyt a ceny produktů rostly v Severní Americe a v Asii. V Evropě, která je pro firmu největším trhem, odbyt sice rostl, firma zde ale ceny snižovala.

Mondelez je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin americké společnosti Kraft Foods. Působí ve 165 zemích a mezi její další značky patří mimo jiné Milka, Trident, Lu nebo Toblerone. V České republice Mondelez v roce 2012 získal firmu Opavia a v Opavě vyrábí například značky Fidorka, Tatranka, Zlaté oplatky nebo Crispello.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru