Technologická společnost Apple poprvé po třinácti letech vykázala meziroční pokles čtvrtletních tržeb.

Příjmy firmy se propadly o 13 procent na 50,6 miliardy dolarů. Zisk se snížil téměř o čtvrtinu na 10,5 miliardy dolarů. Akcie na nepříznivé výsledky reagovala v rámci mimoburzovních obchodů poklesem zhruba o osm procent.

Důvodem je menší zájem o chytré telefony iPhone, které se na celkových tržbách firmy podílejí dvěma třetinami. Prodalo se jich 51,2 milionu, což je téměř o deset milionů kusů méně než ve stejném období loni. V tomto ohledu ale Apple mírně překonal odhady analytiků, kteří čekali, že se prodá jen 50 milionů iPhonů.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru