Americkému výrobci spotřebního zboží Procter & Gamble vzrostl ve fiskálním třetím čtvrtletí čistý zisk o 28 procent na 2,75 miliardy dolarů (65,7 miliardy korun). K růstu přispěly nižší náklady a vyšší prodejní ceny. Tržby se však vlivem vývoje směnných kurzů a reorganizace snížily, uvedla společnost v úterním prohlášení.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 86 centů. Překonal tak prognózy analytiků, kteří čekali zisk 82 centů na akcii.

Čisté příjmy se snížily o sedm procent na 15,8 miliardy dolarů a nižší byly již sedmé čtvrtletí za sebou. Na tržby má negativní vliv silný dolar, aktivity ve Venezuele a rozhodnutí firmy omezit své široké portfolio produktů a zaměřit se pouze na rychleji rostoucí značky, jako plenky Pampers či holicí produkty Gillette.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů, akvizic a prodeje majetku se tržby zvýšily o jedno procento.

Největší pokles tržeb zaznamenala kategorie zboží pro péči o vzhled, a to o deset procent. Tržby z prodeje dekorativní kosmetiky a produktů rodinné péče se snížily o osm procent.

Za celý fiskální rok Procter & Gamble očekává pokles očištěného zisku o tři až šest procent z loňských 3,76 dolaru na akcii. Analytici počítají se ziskem 3,62 dolaru na akcii, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru