Německé automobilky svolají v Evropě do servisů 630 tisíc vozů Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes k úpravě softwaru pro regulaci emisí u naftových motorů. Oznámil to v pátek německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Dodal, že podobné opatření slíbili i někteří zahraniční výrobci, například francouzský Renault.

Ohlášenému svolávání automobilů předcházely testy emisí naftových automobilů různých značek, ke kterým přikročil německý úřad pro motorová vozidla KBA v reakci na emisní skandál Volkswagenu.

Dobrindt uvedl, že žádný z testovaných modelů nebyl vybaven podobným softwarem jako automobily, kterých se skandál Volkswagenu týká. Dodal nicméně, že některé vozy byly vybaveny technologií vypínající při určitých teplotách systém čištění emisí, a to za účelem ochrany motoru.

Tato technologie sice není nezákonná, objevily se však pochybnosti o tom, zda není používána i při teplotách, za kterých k tomu není důvod. Automobilky proto souhlasily s dobrovolným svoláním automobilů, které dnes Dobrindt oznámil.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě zhruba do 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru