Francouzský výrobce automobilů Renault v prvním čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o dvanáct procent na 10,5 miliardy eur (284 miliard korun). Oznámila to ve čtvrtek firma. Za růstem stála především silná poptávka na evropském trhu.

Tržby tak mírně překonaly očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 10,3 miliardy eur. Renault ve čtvrtletí zvýšil prodej o sedm procent na 692 453 vozů. Celosvětový automobilový trh přitom podle firmy ve stejném období stoupl pouze o 1,5 procenta.

V samotné Evropě automobilka díky novým modelům zvýšila prodej o devět procent. Mimo Evropu stoupl její odbyt o pět procent, a to navzdory poklesu na automobilových trzích v Rusku, Brazílii a Alžírsku.

Podíl Evropy na celkovém prodeji Renaultu dosáhl 63 procent, což představuje nejvyšší úroveň od roku 2011, napsala agentura Reuters.

Renault ve čtvrtek zvýšil odhad letošního růstu evropského automobilového trhu na pět procent z dříve předpokládaných dvou procent. Světový automobilový trh by se měl letos podle nové prognózy zvýšit o dvě procenta. V předchozím výhledu automobilka jeho růst odhadovala na jedno až dvě procenta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru