Výrobce spodního prádla Triola se loni dostal do zisku. Firma, jejíž budoucnost do jisté míry závisela na rozhodnutí vlády o těžbě uhlí, plánuje letos překonat stomilionovou hranici tržeb. Sází na rozšíření prodejen, servis zákaznicím, styl a jedinečnost.

Podprsenky šičky vyrábějí v závodu v Horním Jiřetíně na Mostecku. Podnik sice nebyl ohrožen případným rozšířením těžby uhlí na lomu ČSA, ale zůstal by ostrovem nad dolem. Vláda však na podzim rozhodla limity těžby rozšířit pouze na lomu Bílina.

"Situaci ve firmě to značně uklidnilo, spousta zaměstnanců si oddychla," řekla vedoucí výrobního závodu Alice Krocová. "Můžeme se soustředit výhradně na byznys," dodala.

Triola loni vyrobila 200 000 kusů podprsenek a zhruba stejný počet prodala. Vedle podprsenek šije také kalhotky a plavky.

"V roce 2014 jsme měli ztrátu jeden milion korun při tržbách přibližně 80 milionů korun. V roce 2015 zisk půl milionu korun při tržbách 87 milionů korun," shrnula hospodářské výsledky Krocová.

Letošní ambicí podniku je překonat stomilionovou hranici tržeb. "Investujeme především do internetového prodeje a rozšiřování odběrných míst s možností vyzkoušet objednané prádlo. V současnosti máme dvacet odběrných míst. Na trhu spodního prádla jsme jediní," uvedla Krocová.

Firma chce také rozvíjet vlastní prodejny, kam zajíždějí profesionální stylistky, které učí ženy, jak vybírat správné velikosti a vhodné střihy prádla, ale také jak se o něj starat, aby si dlouho udrželo svoje vlastnosti a pěkný vzhled. "Projekt s názvem Triola Styling Tour funguje už třetím rokem, letos poprvé vyjíždí odbornice i na Slovensko," řekla vedoucí závodu, kde pracuje 85 lidí (celkem má Triola 130 zaměstnanců).

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Podobně jako v dalších textilních podnicích i v Horním Jiřetíně chybějí šičky. "Zcela zkolaboval vzdělávací systém pro textilní průmysl a nikdo s tím nic nedělal, za chvíli tady nebude mít kdo šít. Nové šičky a švadleny, které by vyšly z učilišť, prakticky v ČR neexistují," popsala Krocová.

Přitom na ruční práci Triola, která vyrábí podprsenky i v nadměrných velikostech, sází. "Běžná podprsenka se skládá zhruba ze čtyřiceti dílů, ty je třeba ve všech velikostech navrhnout, precizně vymodelovat, nastříhat, seskládat a s láskou i fortelem sešít," doplnila vedoucí.

Přestože i ve spodním prádle se trendy mění co sezonu, české ženy jsou podle prodejů v Triole věrny klasice. Vítězí bílá a hned za ní černá, následuje smetanová a tělová. Tyto čtyři základní barvy tvoří podle Krocové 64 procent prodejů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru