Pouhých pět let poté, co Češi museli vyměnit televize nebo si koupit set-top-box pro příjem digitálního signálu, se pro 2,5 milionu domácností chystá další změna: nový televizní standard, který nahradí ten stávající někdy v roce 2020 nebo 2021. Nejsou na něj ale připraveni ani zákazníci, ani prodejci přijímačů. Nikdo s jistotou nedokáže říci, které modely nyní prodávaných televizorů budou v budoucnosti funkční.

Neplacený digitální signál pro příjem televize, s klasickou anténou na střeše domu, využívá asi 60 procent domácností. (Ostatní mají placený kabelový, satelitní nebo internetový příjem a těch se změna nedotkne.) Česko ale už v roce 2018 začne přecházet na systém druhé generace, označovaný jako DVB-T2. Nejméně dva roky potrvá souběh obou systémů, aby se zákazníci mohli na změnu připravit.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru