Česká televize loni zvýšila příjmy z obchodní činnosti o pět procent na 403 milionů korun. Největší část přinesl prodej reklamy a ostatních komerčních sdělení. Zprávu o obchodní činnosti ve středu projednala rada České televize.

Z reklamy a sponzoringu na kanálech ČT2 a ČT sport televize loni inkasovala zhruba 325 milionů korun. Zbytek jsou příjmy Telexportu za prodej pořadů z produkce České televize jiným televizím.

Letos by příjmy ČT mohly dále mírně vzrůst. Vedle hokejového mistrovství světa bude ČT vysílat i sponzorsky atraktivní přenosy z olympijských her a evropského fotbalového šampionátu.

Hlavním příjmem veřejnoprávní České televize jsou výnosy z koncesionářských poplatků. Ty loni klesly o 54 milionů korun na 5,621 miliardy korun. Letos ČT čeká výběr poplatků na úrovni 5,66 miliardy korun a celkový vyrovnaný rozpočet 6,95 miliardy korun.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.