Mluvčí automobilky Volkswagen uvedl, že přezkum Spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázal, že spotřeba pohonných hmot u některých dvoulitrových naftových motorů se po aktualizaci softwaru kvůli vyřešení problémů zvýšila.

"Musíme se znovu vrátit k práci na softwaru," uvedl mluvčí a upřesnil, že problém se týká 160 000 modelů Passat a Škoda Superb. Dodal, že svolávání 90 000 modelů A4, A5, Q5 a Seat Exeo s dvoulitrovým motorem začalo.

Podle informací HN od důvěryhodného zdroje uvnitř automobilky tlačil Spolkový úřad pro motorová vozidla Volkswagen do co nejrazantnějšího snížení emisí oxidů dusíku (NOx), u nichž docházelo k podvodům, což se podařilo. Jenže technická řešení vedoucí ke snižování NOx většinou zároveň zvyšují produkci CO2, a tudíž spotřebu paliva, která je s emisemi oxidu uhličitého přímo úměrná.

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující obcházení emisních testů instaloval po celém světě zhruba do 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Německu musí Volkswagen do konce letošního roku svolat ke kontrole 2,5 milionu vozů vybavených tímto softwarem.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru