Britský deník Daily Mail jedná s několika investory o společné nabídce na převzetí internetových aktivit americké společnosti Yahoo. Uvedla to v pondělí společnost Daily Mail & General Trust, která je mateřskou firmou deníku. Potvrdila tak dřívější informace ekonomického listu The Wall Street Journal (WSJ).

Uchazeči o aktivity Yahoo mají své nabídky předložit do 18. dubna, zájem již vyjádřily asi čtyři desítky firem. Vážných uchazečů bude ale podle WSJ zřejmě nakonec méně.

"Jednáme s řadou potenciálních zájemců," uvedla mluvčí serveru DailyMail.com. Odmítla však upřesnit, které investiční firmy se těchto jednání účastní. Podle zdrojů WSJ by společná nabídka mohla zahrnovat variantu, že investiční partner převezme základní internetové aktivity Yahoo a Daily Mail získá její zpravodajské a mediální aktivity.

Převzetí aktivit společnosti Yahoo by umožnilo zvýšit dosah serveru DailyMail.com i jeho příjmy z digitální reklamy. Analytik Ian Whittaker podle agentury Reuters řekl, že by Daily Mail díky akvizici mohl prodávat více reklamy ve Spojených státech, čímž by snížil závislost na klesajících inzertních příjmech svých novinových aktivit v Británii.

K prodeji základních internetových aktivit i k prodeji její asijské součásti společnost Yahoo dva roky tlačí investiční fond Starboard Value, který patří mezi její akcionáře. Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu.

Agentura Bloomberg s odvoláním na své zdroje v pátek napsala, že nabídku na základní aktivity Yahoo zvažuje i společnost Google ze skupiny Alphabet.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru