Říká se jim mileniálové nebo generace Y. Je jim kolem 30, kašlou na závazky a nevědí, co se sebou. Když se vrhnou na podnikání, vydělávají pouze na sebe a o svět kolem se nestarají, tvrdí často rozšířená společenská klišé.

Byznysmeni z řad mileniálů přitom v průměru zaměstnávají celkem 123 lidí a jejich podniky dosahují průměrného obratu ve výši 6,5 milionu dolarů, tedy více než 150 milionů korun. 60 procent z nich chce prospět svému okolí a 79 procent podnikatelů z řad mileniálů přispívá svými penězi na charitu, třetina se navíc věnuje práci zdarma pro svou komunitu.

Takové jsou výsledky studie globální banky HSBC mezi více než 2800 mladými vlastníky firem z devíti zemí světa, kteří zbohatli vlastním byznysovým úsilím a jejichž jmění dosahuje alespoň 250 tisíc dolarů (téměř šest milionů korun).  

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru