Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva KBA bude podle listu zveřejněna koncem tohoto měsíce, uvedla agentura Reuters.

Volkswagen navíc musí čelit už i žalobě ze strany své vlastní distribuční sítě ve Spojených státech. Firmu podle médií zažaloval majitel tří amerických prodejen vozů Volkswagen, který si kromě skandálu stěžuje také na cenové a distribuční praktiky automobilky.

Žaloba podle advokátní společnosti Hagens Berman tvrdí, že američtí prodejci výrazně investovali do nových prostor a vytvářeli si velké zásoby naftových automobilů firmy Volkswagen v domnění, že jde o vozy šetrné k životnímu prostředí.

"Nyní však hodnota značky (Volkswagen) klesla, prodej naftových vozů VW se zcela zastavil a celkový odbyt vozů VW se propadl," píše se v žalobě.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Úřad KBA v listopadu uvedl, že kvůli možné manipulaci s emisemi testuje přes 50 různých automobilů více než dvou desítek domácích a zahraničních značek.

Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu. Ta by automobilku podle agentury Reuters teoreticky mohla přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu korun). Volkswagen navíc v souvislosti se skandálem čelí řadě dalších žalob a vyšetřování. Bude se rovněž muset vypořádat s rozsáhlými náklady na úpravu aut, jichž se skandál týká. Na to si už firma loni dala stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard korun).