Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz dodal v březnu zákazníkům 198 921 těchto aut, což představuje meziroční nárůst o 8,4 procenta a nový firemní rekord. Oznámil to ve středu mateřský automobilový koncern Daimler. Za růstem stála především vyšší poptávka v Číně. Prodej ve Spojených státech naopak klesl.

Automobilka má za sebou rovněž nejlepší první čtvrtletí ve své historii. Prodala v něm 483 487 mercedesů, tedy o 12,4 procenta více než před rokem.

"Mercedes-Benz zaznamenal v březnu nejlepší odbyt v historii firmy," uvedl v prohlášení člen představenstva koncernu Ola Källenius, který má na starosti marketing a prodej v divizi Mercedes-Benz Cars.

Prodej mercedesů na největším světovém automobilovém trhu v Číně stoupl v březnu o 26,6 procenta. Ve Spojených státech se ale o 5,9 procenta snížil.

Prodej minivozů Smart, které jsou také součástí divize, stoupl v březnu o 34,5 procenta. Velký zájem o tyto vozy byl hlavně v Británii a v Itálii, kde se prodal téměř dvojnásobek těchto aut.

Daimler doufá, že do konce tohoto desetiletí předstihne domácí konkurenty Audi a BMW a získá vedoucí postavení na světovém trhu s luxusními automobily. Koncern vyrábí kromě osobních automobilů i nákladní vozy, v jejichž produkci je světovou jedničkou.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru