Australan Paul Barnett je šéfem obchodu největšího českého pivovaru Plzeňský Prazdroj dva roky a v zemi, kde se vypije nejvíc piva na hlavu na světě (ročně 144 litrů), hned našel řadu unikátů. I díky tomu je česká jednotka skupiny SABMiller, kterou navíc zřejmě brzy čeká spojení s dalším globálním gigantem AB InBev, pro další značky často inspirací. "Třeba v kvalitě a rozšíření tankového piva," upozorňuje.

Co bude pro Prazdroj znamenat fúze jeho mateřské společnosti s AB InBev, mají manažeři zakázáno komentovat. Přesto je z povídání s Barnettem zřejmé, že si lídr domácího pivního trhu věří v tom, že Plzeň, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a další značky firmy budou na trhu dál nacházet své místo.

Jaký byl pro Prazdroj rok 2015?

Byl to dobrý rok díky počasí a růstu ekonomiky. Lidé se zase začali vracet do hospod. Z našich tržeb na tuzemském trhu je více než 40 procent z hospod. Prazdroj je dokonce mírně nad průměrem českého trhu v tomto měření.

Posilovali jste i v exportu?

Export přesáhl 1,1 milionu hektolitrů. Představuje více než desetinu naší celkové produkce. Příliš nás ale netěší vývoj na ruském trhu, kde zažíváme pokles v produkci. Ten je způsoben zavedením marketingových a dovozových restrikcí, celkovou ekonomickou recesí a oslabením rublu. Nejúspěšnější naší značkou na tomto trhu je Velkopopovický Kozel. Sice i u něj dochází k poklesu, je ale výrazně nižší než pokles celého ruského trhu. Prazdroji se také otevřely zcela nové trhy jako Čína, Hongkong nebo Ghana.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru