Autobusy Student Agency začnou od 4. dubna používat název RegioJet. Firma chce sjednotit svou značku, kterou se prezentuje v osobní dopravě. Název RegioJet dosud v Česku používá jen na železnici.

"Naším cílem je další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se chceme prezentovat jako jednotná středoevropská síť autobusových a vlakových spojů pod marketingovou značkou RegioJet," říká Aleš Ondrůj, mluvčí skupiny Student Agency, pod niž spadá i dosavadní dopravce RegioJet.

Růst o více než desetinu

Spojením podle Ondrůje vznikne přepravní síť, která bude mít potenciál v následujících letech ročně přepravovat 15 až 20 milionů cestujících.

V roce 2015 přepravily žluté autobusy Student Agency přibližně 7,25 milionu cestujících na vnitrostátních a mezinárodních pravidelných linkách v České republice, na Slovensku a do zahraničí. Ve srovnání s rokem 2014 stoupl počet cestujících o 12,4 procenta.

Z celkového počtu cestujících svezly loni autobusy na českých vnitrostátních linkách přes 5,5 milionu lidí. Místo otevírání nových linek se dopravce v tuzemsku soustředí spíše na posilování stávajících. Na Slovensku pak chystá otevírání nových linek, termíny závisí na rychlosti administrativních záležitostí. Na mezinárodních linkách posiluje Student Agency nejžádanější destinace, jako je Vídeň, Berlín či Budapešť. Od dubna také začne na své spoje postupně nasazovat 45 nových autobusů.

Ve vlacích RegioJet loni cestovalo více než tři miliony cestujících. Podle předběžných odhadů je loňský zisk železničního dopravce před zdaněním 40 milionů korun. Dosud RegioJet od vzniku v roce 2011 hospodařil se ztrátou.

Společnosti zůstanou oddělené

Autobusy sice začnou jezdit pod společnou značkou, provozovat je ale nadále budou – tak jako dosud – dvě oddělené společnosti Student Agency a RegioJet.

Zatímco Student Agency má zaštiťovat české a mezinárodní linky z Česka, firma RegioJet se postará o železniční dopravu a vnitrostátní autobusovou dopravu na Slovensku včetně linky z Bratislavy do Vídně. Pod značkou Student Agency nadále zůstane například prodej letenek či prodej pracovních a jazykových zahraničních pobytů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru