O přízeň komunity profesionálních i poloamatérských fotografů se již desítky let přetahují japonské značky Canon a Nikon. Nikon v současné době zaujímá strategii, podle níž oslovuje fotografy, kteří svým pohledem na svět prostřednictvím fotografie inspirují k zachycování obrazů světa také běžné uživatele. Témata kampaní se různí a s nimi rovněž interakce uživatelů, ale také médií.

Pohádky optikou Nikonu

V loňském roce například Nikon v rámci kampaně #PicWorth1000­Words (jeden obraz vydá za tisíc slov) oslovil několik profesionálních fotografů z různých koutů světa, aby převyprávěli svůj oblíbený pohádkový příběh prostřednictvím čtyř fotografií. "Kampaně inspirující uživatele k vlastní tvorbě mají velký komunikační potenciál. S tématem pracoval například magazín Hospodářských novin ego!, který oslovil současné české prozaiky, aby jednotlivé pohádky převyprávěli svým osobitým stylem. Prostor dostala i fotografka Alžběta Jungrová, která svým pojetím legendy o bílé paní doplnila Červenou karkulku, malou mořskou vílu a Sněhurku," říká Michal Večeřa z agentury Guideline, která českému Nikonu pomáhá s tématem fotografování oslovit širokou veřejnost. Jitka Spoustová Staňková, PR manažerka Nikonu v České a Slovenské republice, pak doplňuje: "S konceptem pohádek v obrazech a soutěží o fotoaparát Nikon 1J5 jsme se rozhodli oslovit i uživatele Instagramu s hashtagem #PicWorth1000Words. Celou soutěž jsme nastartovali předvánoční akcí v duchu pohádek pro blogery, instagramisty a další kreativce aktivní na on-line platformách. Ti nám pomohli rozšířit povědomí o soutěži u nás i na Slovensku. Soutěž zajistila značce zhruba 500 nových a vracejících se followerů."