Je ta suma vůbec uvěřitelná? Na necelých sedm bilionů korun se podle studie konzultační společnosti Bain & Company šplhají loňské celosvětové útraty za prémiové zboží, jako je luxusní oblečení, šperky či hodinky. Exkluzivní výrobky si na světě dopřává přes 330 milionů lidí, nejvíce Číňané, největším trhem zůstávají Spojené státy následované Japonskem.

Luxus ale posiluje i v Česku, v posledních letech do země přišlo třináct prestižních světových značek, nejvíce s módou. Útraty ale rostou i za český křišťál nebo drahokamy. Často však jde o cizí produkci. Jak si ale vedou české výrobky? A existují v Česku vůbec značky, které se za luxusní dají považovat?

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?