Řízku, guláši, smaženému sýru nebo svíčkové na smetaně může jiný pokrm v Česku jen těžko konkurovat. Tato jídla se každoročně umisťují na vrcholech žebříčků, co se týče oblíbenosti. "Poté hned následuje pizza a špagety," dodává propagátor české gastronomie Pavel Maurer s tím, že kombinace zmíněných jídel tvoří hlavní evergreeny pro 80 procent Čechů.

Přesto se trendy v posledních letech mění, a to především ve velkých městech, kde vznikají stále nové podniky. Největší boom v minulém roce zaznamenala americká kuchyně. "Burgery jsou bezpochyby trendem poslední doby. Zažívají velký nárůst obliby a stále více ukusují z koláče tradičně populárních pizz," popisuje výkonný ředitel dovážkové služby Dámejídlo.cz Jan Matějů. Zatímco v roce 2014 lidé u firmy na každých 100 hamburgerů objednali 233 pizz, vloni to bylo 211 pizz.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru