Německo plánuje do roku 2030 utratit za výstavbu a modernizaci silnic, mostů, železnic a vodních cest 264 miliard eur (7,1 bilionu korun). Oznámilo to ministerstvo dopravy. Plán je největším infrastrukturním investičním programem, jaký kdy země představila, dodal ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Berlín čelí mezinárodnímu tlaku, aby více otevřel státní pokladnu a zvýšil výdaje na infrastrukturu. Ostatní země eurozóny a Evropská komise vyzvaly Německo, aby zvýšilo domácí spotřebu s cílem snížit svůj obrovský obchodní přebytek.

Téměř 70 procent celkové částky utratí vláda za opravu a modernizaci. V předchozím plánu zveřejněném v roce 2003 byla určena na modernizaci infrastruktury polovina z celkové částky.

Berlín již zahájil kroky, které mají dostat jeho ekonomiku taženou nyní hlavně vývozem, do rovnováhy. Domácí poptávka tak hraje stále důležitější roli jako pohon ekonomického růstu. V loňském roce ekonomika vzrostla o 1,7 procenta, z toho soukromá spotřeba a státní výdaje přispěly k růstu 1,5 procentního bodu, napsala agentura Reuters.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.