Tržby obchodního řetězce Kaufland v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun. Zisk firma, která patří mezi největší maloobchodní prodejce, zvýšila o 34 procent na 2,1 miliardy korun.

Společnost chce v Česku dále pokračovat v expanzi. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz stejně jako řetězec Lidl, který loni v tuzemsku vykázal zisk 2,6 miliardy korun při tržbách 33,6 miliardy korun.

"V následujícím období společnost počítá s otevřením několika dalších nových obchodních domů, jakož i se zvyšováním obratu ve stávajících prodejnách," uvedla firma ve zprávě. Novou prodejnu Kaufland staví například v Brandýse nad Labem.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Ve finančním roce 2014/2015 Kaufland otevřel v tuzemsku čtyři nové obchody. Celkem firma provozovala v Česku 119 prodejen. Kaufland, který patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe, vstoupil na tuzemský trh v roce 1998. Nyní zaměstnává v ČR téměř 12 tisíc zaměstnanců.

Zisk diskontních obchodů Lidl v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun, tržby stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun.

Konkurenčním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc - 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru