Prodej nových osobních automobilů v Německu pokračoval v růstu. V meziročním srovnání se zvýšil o 12,1 procenta na 250 302 aut, a tempo jeho růstu tak zrychlilo z lednových více než tří procent. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA).

Prodej osobních aut značky Volkswagen stoupl v únoru meziročně o 4,3 procenta na 52 282 aut. Značka Audi zvýšila prodej o více než 14 procent a konkurenční Mercedes o více než 23 procent. Mladoboleslavská Škoda Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, prodala v Německu v únoru 14 670 aut, o 9,1 procenta více než před rokem.

Za první dva měsíce roku bylo v Německu nově registrováno celkem 468 667 nových osobních aut. Bylo to o 7,8 procenta více než ve stejném období před rokem.

Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V celém loňském roce se prodej nových osobních automobilů v Německu zvýšil téměř o šest procent na 3,21 milionu vozů. Zaznamenal tak již druhý rok růstu za sebou a poprvé za šest let překročil hranici 3,2 milionu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru