Autobusovému dopravci Student Agency, který patří Radimu Jančurovi, loni vzrostly na mezinárodních linkách počty cestujících o 16,3 procenta na 1,23 milionu.

Především od dubna chystá výrazné posílení spojů na vybraných linkách, uvedla v úterý v tiskové zprávě ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická. Počet cestujících na vnitrostátních linkách společnost zatím nezveřejnila.

Studenti logistických a dopravních oborů nejvíce touží pracovat ve Student Agency, ČSA a DHL - čtěte ZDE

Vysoký nárůst počtu cestujících zaznamenaly především linky z Prahy do Vídně, kam jezdí společnost nejen přes Brno, ale i přes Znojmo. "Počet cestujících se zvýšil o 23 procent," řekla Kašická. Téměř o polovinu vzrostl počet lidí na lince z Prahy do Berlína, a to i přesto, že vstupem nových dopravců se zde zvětšila konkurence.

Zejména od dubna se dopravce chystá některé vytížené spoje posílit, a to i díky postupnému zařazení 45 nových autobusů. Do Vídně začnou jezdit expresní spoje po trase přes Znojmo, přestanou jezdit do Brna a nebudou nikde zastavovat.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Časově tak budou konkurovat železničnímu spojení. Vlak dnes jede do Vídně čtyři hodiny, cesta autobusem by měla být ještě o několik minut kratší. Z Brna do Vídně pojedou dva nové spoje.

O jeden spoj více pojede z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Už od 20. března bude jezdit sezonní spoj do Janova. Pojede jednou týdně a obslouží také Salcburk, Innsbruck a Milán. Od konce dubna pojede sezonní spoj i z Prahy do Říma pětkrát týdně, loni jezdil čtyřikrát.

Další rozšíření chystá společnost i u linek, které zajišťují vnitrostátní spojení v Německu. Od poloviny dubna bude autobus z Prahy do Düsseldorfu zajíždět až do Essenu. Začne také jezdit denně nový sezonní spoj z Prahy do Ženevy.

Kvůli expanzi na zahraničních trzích společnost také postupně předělá polepy autobusů. Už neponesou název společnosti, ale změní značku na RegioJet, kterou už se prezentují vlaky a také autobusy na slovenských vnitrostátních linkách. Ambicí společnosti je vytvořit velkou středoevropskou dopravní síť, která bude napojená na evropské metropole a bude ji využívat 15 až 20 milionů lidí ročně.