Autobusovému dopravci Student Agency, který patří Radimu Jančurovi, loni vzrostly na mezinárodních linkách počty cestujících o 16,3 procenta na 1,23 milionu.

Především od dubna chystá výrazné posílení spojů na vybraných linkách, uvedla v úterý v tiskové zprávě ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická. Počet cestujících na vnitrostátních linkách společnost zatím nezveřejnila.

Studenti logistických a dopravních oborů nejvíce touží pracovat ve Student Agency, ČSA a DHL - čtěte ZDE

Vysoký nárůst počtu cestujících zaznamenaly především linky z Prahy do Vídně, kam jezdí společnost nejen přes Brno, ale i přes Znojmo. "Počet cestujících se zvýšil o 23 procent," řekla Kašická. Téměř o polovinu vzrostl počet lidí na lince z Prahy do Berlína, a to i přesto, že vstupem nových dopravců se zde zvětšila konkurence.

Zejména od dubna se dopravce chystá některé vytížené spoje posílit, a to i díky postupnému zařazení 45 nových autobusů. Do Vídně začnou jezdit expresní spoje po trase přes Znojmo, přestanou jezdit do Brna a nebudou nikde zastavovat.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Časově tak budou konkurovat železničnímu spojení. Vlak dnes jede do Vídně čtyři hodiny, cesta autobusem by měla být ještě o několik minut kratší. Z Brna do Vídně pojedou dva nové spoje.

O jeden spoj více pojede z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Už od 20. března bude jezdit sezonní spoj do Janova. Pojede jednou týdně a obslouží také Salcburk, Innsbruck a Milán. Od konce dubna pojede sezonní spoj i z Prahy do Říma pětkrát týdně, loni jezdil čtyřikrát.

Další rozšíření chystá společnost i u linek, které zajišťují vnitrostátní spojení v Německu. Od poloviny dubna bude autobus z Prahy do Düsseldorfu zajíždět až do Essenu. Začne také jezdit denně nový sezonní spoj z Prahy do Ženevy.

Kvůli expanzi na zahraničních trzích společnost také postupně předělá polepy autobusů. Už neponesou název společnosti, ale změní značku na RegioJet, kterou už se prezentují vlaky a také autobusy na slovenských vnitrostátních linkách. Ambicí společnosti je vytvořit velkou středoevropskou dopravní síť, která bude napojená na evropské metropole a bude ji využívat 15 až 20 milionů lidí ročně.

Související