Francouzské potravinářské společnosti Danone vzrostl v loňském roce čistý zisk o 14,6 procenta na 1,28 miliardy eur (34,6 miliardy korun). Růst podpořil hlavně vyšší prodej čerstvých mléčných produktů a balené vody. Firma, která je největším výrobcem jogurtů na světě, to uvedla v prohlášení.

Jogurty pro děti budou méně sladké. Po výzvě Bruselu musí mlékaři omezit cukr, tuk i sůl - čtěte ZDE

Tržby bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se loni zvýšily o 4,4 procenta na 22,41 miliardy eur, což byl nejpomalejší růst za šest let. Tržby z prodeje mléčných produktů, jako jogurtů Activia či jogurtových nápojů Actimel, se zvýšily o 0,6 procenta a na celkových tržbách měly více než poloviční podíl. Tržby z prodeje divize balené vody, kam patří značka Evian, stouply o 7,1 procenta a dětské a speciální výživy o 9,8 procenta.

V letošním roce však firma očekává nestabilní a nejisté hospodářské podmínky a varovala před obtížemi na některých trzích, jako je Čína, Rusko a Brazílie. Za celý letošní rok však opět očekává zlepšení zisku i tržeb. Tržby bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se mají zvýšit o tři až pět procent, napsala agentura Reuters.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru