Kosmetické výrobky od společnosti Ryor zákazníci na prodejních pultech obchodních řetězců hledají často marně. I přesto se ale tuzemskému výrobci krémů a pleťových či hygienických přípravků daří. Funguje už 25 let a snaží se kličkovat mezi supermarkety a řetězci.

"Uzurpují si právo, že u nich můžete prodávat. Tlačí na slevy, chtějí peníze na marketingovou podporu, kdy se částka pohybuje až kolem půl milionu korun," říká majitelka a zakladatelka Ryoru Eva Štěpánková. Ta dnes firmu vede společně s dcerou Janou, která má na starosti zejména obchod a marketing.

jarvis_56cb41aa498ea754082d2fb9.jpeg

Krabičky s jejich přípravky končí na pultech soukromých tuzemských drogerií, ve vlastních podnikových prodejnách nebo se prodávají přes e-shop. Společnosti ale mizí tradiční prodejci. Maloobchodní drogistická síť P. K. Solvent, která provozuje síť drogerií Teta, polyká prodejny drobných živnostníků.

"Z našich výrobků se pro prodejce stává konkurenční výhoda, protože stojany s nadnárodní kosmetikou mají všichni. Jenom naše produkty drogistu neuživí, ale jsou jedním z důvodů, proč se zákazník do obchodu vrací," vysvětluje dcera Jana a doplňuje, že firma dodává zboží do sedmi stovek soukromých drogerií.

Ryor svou nabídkou pokrývá přibližně pět procent tuzemského trhu, spolupracuje pouze s řetězcem Rossmann a některé jeho výrobky se dají koupit i v Makru. "Ve všech ostatních marketech jsme byli a zase jsme z nich odešli," podotýká zakladatelka a zdůrazňuje, že řetězce podnikání její firmy výrazně komplikují.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se