Čistý zisk amerického výrobce hraček Mattel v loňském čtvrtém čtvrtletí meziročně stoupl o 44 procent na 215 milionů dolarů (přes pět miliard korun). Firma zaznamenala první nárůst tržeb za více než dva roky díky oživení poptávky po panenkách Barbie a silnému prodeji autíček Hot Wheels.

Tržby se zvýšily o 0,3 procenta na dvě miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury Reuters počítali s jejich propadem o více než čtyři procenta na 1,9 miliardy dolarů. Prodej panenek Barbie stoupl o půl procenta poté, co osm čtvrtletí za sebou vykazoval dvouciferný procentní pokles.

Mattelu se tak podle Reuters vyplácejí změny, díky kterým mají panenky Barbie oslovit širší demografické spektrum. Firma loni začala nabízet panenky Barbie s různými odstíny pleti a rozličnými druhy účesů i oblečení. Minulý týden pak představila nové varianty panenky s různými tělesnými proporcemi.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Firma je navíc úspěšná ve své snaze o snižování nákladů. "Stanovený cíl pro úspory v roce 2015 jsme překonali o zhruba 30 milionů dolarů," uvedl generální ředitel podniku Christopher Sinclair. "Nadále jsme na dobré cestě k dosažení horní hranice dvouletého cíle pro úspory, který činí 250 až 300 milionů dolarů," dodal.