Americká automobilka Ford Motor se rozhodla odejít z Japonska a z Indonésie. Podmínky v obou zemích jí prý znesnadňují zvyšovat tam tržby a dosahovat výraznějšího zisku. Ford očekává, že prodej automobilů v Japonsku bude v příštích letech klesat. Podle analytiků je na vině stárnoucí populace, ale také klesající zájem o auta mezi mladšími lidmi ve městech.

"Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily," uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy, jehož citují zahraniční tiskové agentury.

Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Japonsko ani Indonésii Ford neřadí mezi své velké trhy. V Japonsku, jehož vláda podle Fordu chrání domácí automobilové značky, Ford loni prodal 5 tisíc aut. V Indonésii to bylo zhruba 6 100 osobních a nákladních vozidel. V této zemi je pro Ford prý těžké obstát, aniž by auta v regionu také vyráběl.

Z obou trhů chce Ford odejít do konce letošního roku. Zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru