Největší tuzemský internetový obchod Alza.cz v roce 2014 zvýšil zisk meziročně o devět procent na 470 milionů korun. Tržby stouply o 26 procent na 11,5 miliardy, uvádí výroční zpráva společnosti. Výsledky za loňský rok firma zatím nezveřejnila.

Na růstu se podle společnosti významnou měrou podílelo zavedení nových služeb zákazníkům v oblasti doručování, masivní investice do automatizace a technologií. "Napomohlo tomu i významné rozšíření produktového portfolia a prudký nárůst v segmentech, do kterých Alza vstoupila o něco později, jako například TV, bílé a domácí elektro," uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.

V roce 2014 vyřídil internetový obchod více než 4,8 milionu objednávek, tedy o 1,8 milionu více než o rok dříve. Firma otevřela nové prodejny v Praze 4, Praze 9 a v Plzni. Dále pokračovala v expanzi na Slovensko a do dalších zemí EU.

E-shop na konci loňského roku oznámil, že po expanzi do 26 zemí Evropské unie má nejvíc objednávek v Británii a v Německu. Prodeje na zahraničních trzích rostou měsíčně o desítky procent. K nejprodávanějším produktům v cizině patří chytré televize, digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a hračky. Výsledky expanze tak překonaly očekávání společnosti.

Mezi cíle na rok 2015 patřilo podle výroční zprávy rozšíření nabídky drogistického zboží a elektronických médií, dále investice do nových logistických technologií v centrálním skladu či rozšíření sítě poboček a výdejních míst.

V roce 2014 firma zaměstnávala 581 lidí. Nyní má v ČR 34 prodejen a 50 výdejních AlzaBoxů.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.