Německá společnost Adidas jmenuje novým generálním ředitelem Kaspera Rorsteda. Ten se nové funkce ujme na začátku října letošního roku. Rorsted je v současnosti šéfem výrobce spotřebního zboží Henkel a dříve pracoval ve firmách Oracle, Compaq nebo Hewlett-Packard.

Ve funkci nahradí Herberta Hainera, který během patnácti let v čele Adidasu sice zdvojnásobil příjmy společnosti, nicméně se mu nepodařilo udržet krok s hlavním americkým rivalem Nike.

Akcie Adidasu reagovaly na zprávu růstem 5,4 procenta, zatímco Henkel odepsal 3,4 procenta. "Reakce cen akcií hovoří sama za sebe," řekl Ingo Speich, akcionář Adidasu, který zároveň dodal, že Rorsted by mohl "ukončit dlouhotrvající období sucha v ziskovosti Adidasu".

Adidas očekává za loňský rok růst zisku okolo deseti procent, nicméně jeho provozní marže je v porovnání se společností Nike poloviční.

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi ztrácí na úkor firmy Nike i podíl na americkém trhu, kde dosahuje šesti procent, zatímco Nike ovládá 68 procent trhu. Adidasu se tak daří především v Číně, kde snižuje odstup od svého amerického konkurenta. V současnosti zde jeho tržní podíl činí 13,8 procenta.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru