Německá automobilka BMW loni zvýšila celosvětový prodej o šest procent na 2,25 milionu vozů. Zaznamenala tak již popáté za sebou rekordní celoroční výsledek a udržela si vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily.

Prodej samotné značky BMW bez zahrnutí malých aut Mini a limuzín Rolls-Royce loni stoupl o pět procent na 1,9 milionu vozů. V prosinci však vykázal pokles téměř o procento na necelých 177 tisíc vozů.

Automobilka BMW zažívá rekordní rok. Letos prodala již přes dva miliony vozů - čtěte ZDE

Člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing, upozornil, že automobilka loni na některých trzích čelila problémům.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Očekáváme, že řada těchto problémů bude pokračovat i v letošním roce. Je tedy důležité, abychom nadále pružně reagovali na podmínky na trzích," dodal.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Ten již minulý týden oznámil, že jeho prodej v loňském roce stoupl o více než 13 procent na 1,87 milionu vozů.

Další německý rival Audi ohlásil nárůst prodeje o téměř čtyři procenta na 1,8 milionu vozů. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.