Značka Motorola se už nebude objevovat na mobilních telefonech, Webu CNET.com to na veletrhu International CES řekl provozní ředitel Motoroly Rick Osterloh v exkluzivním rozhovoru. Lenovo, které divizi Motorola Mobility koupilo v roce 2014 od Googlu, bude telefony vydávat pro vlastní značkou. Zůstane ale název produktové řady Moto a známé špičaté "M" v logu, i když ho bude doplňovat logo Lenova.

Značka Motorola sice "oficiálně" nekončí, nicméně Lenovo dlouhé označení přestane používat. Telefony "Lenovo Moto" budou patřit do vyšších tříd, zatímco současnou produktové označení "Vibe" si firma nechá pro levnější modely.

Motorola se svou třiačtyřicetiletou historí je v IT světě legendou už proto, že v roce 1984 vyrobila první mobilní telefon, DynaTAC. Ppzději jako první přišla s populárním "véčkem" - rozevíracím mobilem řady RAZR. V posledních letech, které patří chytrým telefonům, značku převálcovali konkurenti v čele se Samsungem a Applem. V České republice navíc neměla značka velký úspěch jak kvůli tomu, že jí tu chybělo zastoupení, tak kvůli absenci češtiny mezi podporovanými jazyky.

Po akvizici Googlem zaujala Motorola modelem Moto G, svého času nejlevnějším telefonem s jemným HD displejem. Vyrobila pro Google i jeho vlajkovou loď Nexus 6, telefon s nijak neupravenou, "čistou" verzí operačního systému Android, a stojí za jedněmi z prvních (téměř) kulatých chytrých hodinek – Moto 360.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

 

I po odkoupení divize Lenovem na podzim roku 2014 (za tři miliardy dolarů, tedy necelou čtvrtinu ceny, kterou zaplatil Google) produkuje Motorola zajímavé smartphony. V létě v brazilském São Paulu ukázala tři nové modely včetně špičkově vybavené Moto X Style a telefonu Moto X Force s extrémně odolným displejem.

Není zatím jasné, jestli se smartphony staronové řady Lenovo Moto začnou oficiálně prodávat i v Česku. Lenovo tu v svoje produkty prodává, v prodejích tabletů je dokonce jedničkou.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru