Němečtí výrobci luxusních automobilů Mercedes-Benz a Audi loni zvýšili prodej na nová rekordní maxima. Růstu značky Audi, která je součástí koncernu Volkswagen, nezabránil ani skandál kolem manipulací s emisními testy u naftových automobilů.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Koncern Daimler v pátek oznámil, že celosvětový odbyt jeho luxusních aut Mercedes-Benz v loňském roce stoupl o 13,4 procenta na 1,87 milionu vozů. V Evropě odbyt mercedesů vzrostl o více než desetinu a v Číně téměř o třetinu. Čína se tak poprvé stala největším trhem této značky.

Automobilka Audi ohlásila zvýšení celosvětového prodeje o 3,6 procenta na 1,80 milionu vozů. V Evropě její prodej stoupl zhruba o pět procent a ve Spojených státech o 11 procent. V Číně však klesl o více než procento, napsala agentura Reuters.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž více než dvou milionů vozů divize Audi.

Cílem automobilky Audi i rivala Mercedes-Benz je stát se ještě v tomto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily. Tou je v současnosti německý konkurent BMW, který zatím údaje o loňském prodeji nezveřejnil.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru