Německý výrobce automobilů Volkswagen loni v důsledku emisního skandálu přišel poprvé za 16 let o pozici nejprodávanější zahraniční značky na japonském automobilovém trhu. Vyplývá to podle agentury DPA z pátečních údajů japonského svazu dovozců automobilů.

Odbyt značky Volkswagen v Japonsku se loni podle těchto údajů snížil téměř o 19 procent na 54 766 vozů. Zaznamenal tak první pokles za šest let. Do čela zahraničních značek na japonském automobilovém trhu se postavil německý konkurent Mercedes-Benz, jehož prodej stoupl o více než sedm procent na 65 162 vozů.

Pokles prodeje loni v Japonsku vykázala rovněž luxusní značka Audi, která je součástí koncernu Volkswagen. Prodej Audi se snížil o více než šest procent na 29 414 vozů, píše DPA.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru