Německý výrobce luxusních vozů Audi loni prodal více než 1,8 milionu vozů, což je rekord. Ve srovnání s předchozím rokem prodej stoupl o 3,5 procenta, hlavně díky vysokému růstu ve Spojených státech. Uvedl to ve středu německý list Wirtschaftswoche. Audi je součástí německé automobilové skupiny Volkswagen.

Ve Spojených státech, které jsou druhým největším automobilovým trhem světa, odbyt vozů Audi stoupl o 11 procent na 202 tisíc. Prodej rostl navzdory skandálu kolem měření emisí naftových vozů Volkswagen, který se dotkl i některých modelů Audi s naftovým motorem.

Mluvčí Audi čísla potvrdila a podle agentury Reuters dodala, že firma zveřejní oficiální údaje o prodeji v pátek. V roce 2014 se prodej vozů Audi zvýšil o 10,5 procenta.

Cílem automobilky Audi i jejího německého konkurenta Mercedes-Benz je stát se ještě v tomto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními vozy. Tou je v současnosti BMW. Za loňský rok se to však Audi nepodařilo. Podle posledních dostupných údajů automobilka BMW do konce listopadu prodala 2,03 milionu vozů, tedy více než Audi za celý rok. Mercedes pak od ledna do listopadu prodal 1,69 milionu vozů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru