Není tajemstvím, že Google pracuje na vývoji samořídícího automobilu. V budoucnu by však firma ráda pokročila od testování prototypů k sériové výrobě a prodeji. K naplnění tohoto smělého plánu mají pomoci zázemí a zkušenosti renomované automobilky. Podle Quartz dosavadní zprávy napovídají, že partnerem Googlu bude automobilka Ford. 

Podle Yahoo! Autos spojení Googlu s Fordem dává dokonalý smysl a vzájemně prospěšné partnerství by mohlo znamenat průlom ve vývoji nových transportních technologií. Google disponuje nejvyspělejší technologií a daty z více než milionu kilometrů uskutečněných jízd. Ford naopak může nabídnout zázemí automobilky se stoletou tradicí, která je schopna pomoci technologickému zázraku prorazit v automobilovém průmyslu.

Oba giganti v nedávné minulosti vyjádřili zájem na dalším rozvoji samořídících technologií. V září Google najal Johna Krafcika, bývalého ředitele technologického oddělení Hyundai, aby vedl projektový tým. Krafcik pracoval 14 let také pro Ford, stejně jako další posila vývojového týmu Googlu Alan Mulally. Ford nedávno potvrdil, že své vlastní prototypy bude nově testovat na kalifornských silnicích, kde se již několik let prohání vozy Googlu.

Není zatím zřejmé, zda Ford vyvine zbrusu nový model pro testování samořídících technologií, nebo se pokusí upravit standardní modely svých vozů. 

Generální ředitel Fordu Mark Fields se nechal slyšet, že plně automatické samořídící automobily by mohly vyjet na silnice již v horizontu čtyř let.  Dále potvrdil, že navzdory očekávání by vozy měly být cenově dostupné, jak u Fordu bývá zvykem.

Bloomberg minulý týden informoval, že Google přemýšlí o vybudování vlastní taxislužby, která by měla fungovat na principu Uber, ale s plně robotickými řidiči ovládajícími samořiditelná auta. Agentura se domnívá, že Ford by v takovém případě mohl získat licenci na výrobu vozidel. 

Ve snaze poskytnout větší nezávislost inovačním divizím přistoupil nedávno Google k reorganizaci. V rámci transformace do nové holdingové společnosti Alphabet se do samostatných firem oddělily některé projekty, jako právě samořídící auta. Alphabet se stala mateřskou firmou těchto menších společností, mezi něž patří i Google. 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru