Mandát současného prezidenta Martina Jahna, který byl nominován mladoboleslavskou Škodou, vyprší 31. prosince 2015. "Martin Jahn opět kandidoval a v prvním kole mu ke zvolení chyběl jeden hlas," řekl týdeníku Ekonom Antonín Šípek, ředitel sekretariátu sdružení.

"Než došlo ke druhému kolu tajné volby, už jsme nebyli usnášeníschopní," dodal s tím, že účast na zasedáních je obecně velkým problémem, protože všichni ředitelé musí řešit výrobu a zisk, takže jim na nic jiného nezbývá čas.

Značnou část členské základny totiž nyní tvoří firmy v zahraničním vlastnictví, které vyrábějí díly pro zahraniční odběratele. Pro tyto podniky nemá činnost sdružení "v dobrých ekonomických časech" velký význam.

Naopak z hlediska společností, které v České republice vyrábějí a prodávají motorová vozidla (jako je Škoda Auto, TPCA a podobně), hraje sdružení mnohem důležitější roli, neboť se zasazuje nejen o zlepšení technického školství, ale také například o dodržování pravidel při dovozu ojetých aut, při technických kontrolách, měření emisí a podobně.

Sdružení se také snaží o to, aby stát přijal opatření k omlazení vozového parku, ale na rozdíl od obdobných organizací v okolních státech v tom nebylo příliš úspěšné.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se