Technické parametry

Mitsubishi Outlander 2.2 DID

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 2298 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 380 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Max. rychlost: 200 km/h
Komb. spotřeba: 5,3 l / 100 km
Rozměry: 4695 x 1810 x 1680 mm
Cena: 773 850 korun bez DPH

Vůz dostal agresivnější vzezření a je připraven bojovat na silnici za svého majitele. Japonci samozřejmě chtějí evokovat chrabrého samuraje.

Nová příď vozu je vyloženě asijská. Mitsubishi se chlubí nápisem se jménem modelu na hraně přední kapoty, masku pak zdobí obrovské chromové obroučky. Jako by to byly samurajské meče. Vše dokreslují nové světlomety s LED pro denní svícení. Pěkné. Jinak je ale Outlander prakticky stejný jako předtím.

Rozměrný crossover při pohledu z boku sedí při zemi a má velký zadní převis. I proto se zdá, že bude nadále budit rozporuplné pocity. Velká záď má ale jasnou úlohu - udělat auto co nejprostornější. I díky ní se totiž do vozu vejdou tři řady sedadel, a Outlander tak dokáže odvézt až sedm cestujících. Těmi ve třetí řadě by ale z jasných důvodů měly být spíš děti. Je tu místo jen pro menší postavy.

Naopak pro cestující v první a druhé řadě je připravena velká porce pohodlí. Sedačky v druhé řadě lze polohovat nebo posouvat podélně, takže si každý najde prostor přesně pro sebe. Vpředu jsou zase rozměrná křesla s elektrickým ovládáním. Vyhřívání je samozřejmostí, stejně tak kožený potah. Přes svou velikost byl interiér testovaného modelu poněkud ponurý. Bylo to dáno černou barvou, kterou výrobce použil na kůži, výplně dveří i palubní desku.

Černá barva prostor pocitově zmenšuje. Přitom palubní deska jako taková nevypadá vůbec špatně. Vlastně je nejhezčí, jakou u vozů značky se třemi diamanty na kapotě majitel najde. Středový panel zdobí černý lesklý plast, v přístrojovém štítě jsou sportovně střižené budíky a volant má ideální průměr a tloušťku věnce. Auto je očividně určeno zejména pro americký trh. Je to patrné na neustálém pípání, kterým upozorňuje řidiče na nastartování, otevřené dveře nebo další "nebezpečné" věci. Americký uživatel je na to zvyklý, evropského to ale po čase přestává bavit.

Spokojen ovšem určitě bude s motorem. K pohonu totiž slouží silný turbodiesel s větším objemem 2,2 litru, který na všechna čtyři kola a přes šestistupňovou automatickou převodovku posílá výkon 150 koní. Chování systému 4x4 lze ovládat pomocí tlačítka na středovém panelu, nedá se ale očekávat, že by většina řidičů Outlanderu zamířila častěji mimo asfalt.

Přece jen jde o auto postavené spíš na parádu a delší cesty. Ty jdou vozu velmi dobře, ať už je to díky rozumné spotřebě okolo 6,8 litru nafty na 100 kilometrů v průměru, nebo dynamice. Údaj o zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,2 sekundy sice nepůsobí lákavě, pružné dynamiky má ale Outlander dost. Díky točivému momentu 380 Nm se s ním dobře předjíždí. Dostupný je od 1750 otáček.

Důvodem k opravdové oblibě vozu při delším cestování bude ovšem podvozek. Na něm se také v rámci faceliftu pracovalo. Inženýři přidali nové výztuhy a zaměřili se i na jeho odhlučnění. Tlumiče jsou nastavené na velmi komfortní notu. Auto dobře "žehlí" i horší české okresky.

Řízení je sice odtažité, v rámci sportovnější jízdy ale může pomoci i zmíněný pohon všech kol. Systém nazvaný S-AWC má několik jízdních režimů, přičemž je vybaven i funkcí takzvaného aktivního stáčení vozu AYC, kdy přenosem točivého momentu na vybraná kola zlepšuje právě průjezd zatáček. Celkově jde tedy o vyvážený vůz, který má díky praktickému interiéru a slušnému komfortu co nabídnout.

Související