Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které umožňují falšování údajů o emisích oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu, oznámil VW k plánům pro svolávání těchto vozů v Evropské unii.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V Evropské unii se aféra týká 8,5 milionu automobilů. Zhruba 5,2 milionu vozů s motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze zásah do softwaru, který zabere asi 30 minut. U tří milionů aut s motory o objemu 1,6 litru bude zapotřebí nevelká fyzická úprava, práce by měla trvat méně než hodinu.

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 tisíc vozů s motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit ještě tento týden. Podle agentury DPA se předpokládá, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.

Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoliv budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo. Mluvčí podniku upozornil, že zatím není jasné, jaké budou celkové náklady spojené s emisním skandálem. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na správní spory mohly překročit 40 miliard eur, napsala agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru