Zákazníci elektromobilu Nissan Leaf si mohou nově připlatit za větší kapacitu baterie. Za necelých 48 tisíc korun získají o čtvrtinu delší dojezd. Podle propagačním materiálů firmy má dosahovat 250 kilometrů, tedy s rezervou dost na cestu z Prahy do Brna či několikadenní běžné ježdění po Praze.

Teoretické údaje výrobce je třeba brát s rezervou, rozdíl oproti realitě ale není propastný. Vůz jsme vyzkoušeli v čistě městském provozu v ulicích a na obchvatu Budapešti a při zapnutém vytápění nabízel vůz dojezd 200 kilometrů, při přidání vyhřívání sedaček klesla hodnota na 192 kilometrů. Při vypnutém topení šlo o hodnotu 220. Snižovaní zbývajícího dojezdu pak odpovídalo ujetým kilometrům. Nutno dodat, že podmínky byly pro elektromobil ideální, šlo o čistě městský provoz bez rychlé jízdy a teploty kolem deseti stupňů nevyžadovaly ani zásadní topení ani chlazení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.