Prodej aut hlavní značky Volkswagen ze stejnojmenného automobilového koncernu v říjnu pokračoval v propadu. Proti loňskému říjnu se snížil o 5,3 procenta, a zaznamenal tak osmý měsíční pokles v řadě. Vyplývá to z pátečního oznámení firmy. Tou od září otřásá skandál s nepravdivým vykazováním výsledků měření emisí oxidu dusíku. Nesrovnalosti automobilka přiznala rovněž v údajích o měření emisí oxidu uhličitého (CO2). Prodej vozů celého koncernu Volkswagen se v říjnu snížil o 3,5 procenta.

Šéf značky Volkswagen Herbert Diess uvedl, že kromě těchto případů již žádné další známky pochybení nepozoruje.

Značka Volkswagen je z hlediska prodeje i příjmů největší divizí koncernu, který spolu s mladoboleslavskou Škodou Auto čítá dohromady 12 značek.

Odbyt Volkswagenu v říjnu klesl na 490 000 aut. Přispěl k tomu především trh v Rusku a v Brazílii, kde dodávky ve srovnání s loňským říjnem klesly o více než čtvrtinu, respektive o téměř polovinu. V Severní Americe naopak odbyt stoupl o 3,5 procenta.

Ve Spojených státech, kde se největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu rozhořel, zvýšila značka Volkswagen dodávky o 0,2 procenta.

V západní Evropě se dodávky snížily o 1,3 procenta. Podle šéfa prodeje v divizi Jürgena Stackmanna je zasáhlo pozastavení prodeje vozidel zasažených emisním skandálem. "Celá skupina pracuje na obnovení důvěry našich zákazníků ve značku a v naše produkty," uvedl také Stackmann v prohlášení.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila automobilku, že u vozů s naftovými motory používá software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Skandál přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu a donutil k odchodu generálního ředitele.

Šéf značky Volkswagen Herbert Diess v rozhovoru s agenturou DPA poznamenal, že kromě manipulací s emisními testy aut s naftovými motory a nesrovnalostí kolem CO2 žádné další známky pochybení nevidí. Nepozoruje ani nebezpečí propouštění mezi zaměstnanci na stálý úvazek. Předseda závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh ale ve stejném rozhovoru řekl, že škrtat se bude v zaměstnaneckých bonusech.

Skupině Volkswagen hrozí kvůli skandálu miliardové výdaje a její vedení jedná s odborovými předáky o plánu snižování nákladů a investic. Diess podle zdrojů agentury Reuters uvažuje o snížení počtu zaměstnanců na zkrácený úvazek ve své divizi. Již dříve řekl, že divize hodlá do roku 2019 snížit výdaje o jednu miliardu eur (27 miliard korun) ročně.