Marketingoví odborníci se shodují na tom, že miliony utracené za televizní reklamu a rozsáhlé reklamní kampaně už nejsou podmínkou pro vytvoření značky, kterou si zapamatuje celý svět. Řada věhlasných internetových firem už prošlapala jiné cesty vedoucí k úspěchu − využila možností internetu a sociálních sítí, věnovala pozornost potřebám své cílové skupiny a přizpůsobila jí způsob komunikace.

Mění se technologie a s nimi i zákazníci. Díky dostupnosti informací už se nenechají snadno obalamutit, vyžadují upřímnost, férový přístup, chtějí vědět podrobnosti o zvolené službě či výrobku a zajímá je, kdo stojí za firmou, jíž hodlají projevit svou důvěru. Jinými slovy − osobní vztahy jsou znovu v popředí. To se promítá i do způsobů, jimiž se firmy snaží zviditelnit svou značku a dát jí jedinečný charakter. Jaké postupy v praxi fungují?

1. Budujte důvěru

"Dnes mají zákazníci příliš mnoho informací a příliš málo času. Chtějí tedy svá rozhodnutí založit na dlouhodobé důvěře," říká marketingový konzultant Zdeněk Hašek. "Vybudujte ji a nezklamte ji. To první trvá roky, na to druhé stačí okamžik," dodává. A co vše k posílení důvěry přispívá? Vedle pravdivých informací o výrobku nebo službě i o podmínkách nákupu je to například bezproblémové vyřizování reklamací a samozřejmě i kvalita produktů. Velkou roli hrají také emoce − podaří-li se vám v komunikaci se zákazníky pozitivně zasáhnout jejich city, například když je potěšíte osobním přístupem, dárkem či jiným zvýhodněním, pravděpodobněji se k vám vrátí.

2. Zapojujte a dávejte

Spotřebitelé se o své zkušenosti rádi dělí − a to nejen s rodinnými příslušníky, ale i s mnohem širším publikem na webech, blozích a sociálních sítích. Jestliže "pustí do světa" nějakou negativní zkušenost s vaší firmou, může to mít katastrofální důsledky. "Budování značky je otázkou dialogu s vaší komunitou příznivců a otázkou poskytování hodnoty, nejlépe i něčeho navíc, co zákazník ani nečeká. Spokojený zákazník vám bude dělat ten nejlepší a nejlevnější marketing − bude o vás pozitivně mluvit se svým okolím," vysvětluje Hašek.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.