Jan Hanuš žertuje, že krev nemůže ani vidět. Bývalý manažer, který poslední tři roky vedl Babišovy Kostelecké uzeniny, se rozhodl změnit barvu a byznys.

Ke konci října opustil masokombinát a rozjel řetězec vegetariánského občerstvení Vegg Go zaměřený na jídlo z Blízkého východu. "Přešel jsem na zelenou," říká. Do podnikání se pustil spolu s gastro kritikem a kuchařem Romanem Vaňkem. Ten dříve také marketingově spolupracoval s Kosteleckými uzeninami.

První pobočku otevřel Vegg Go v září na pražském Chodově. Vedle ní funguje občerstvení také v Ústí nad Labem, dvě se brzy otevřou v Ostravě a jedno v Hradci Králové.

"Expanze jde rychle," říká Hanuš. V tuto chvíli řetězec jedná v Bratislavě a na dalších místech v Praze.

Hanuš primárně jedná s obchodními centry, kde podobný koncept vesměs zatím chybí. Konkurence ale roste rychle. "Myslím, že brzy někdo přijde s podobnou nabídkou," říká dnes už podnikatel.

Rychlou restauraci se "zelenou nabídkou" provozuje například Kofola Janise Samarase pod značkou Ugo Salaterie. V Praze přibývá také poboček vegetariánské sítě Dhaba, která nabízí indickou kuchyni.

Hanuš, který do Agrofertu nastoupil v roce 2011, skončil ve firmě teprve k poslednímu říjnu. Přeorientoval se tak rychle z masa na zeleninu? "Plán jsem nastínil v Agrofertu už v lednu," říká Hanuš. "Pak jsme se postupně dohodli na odchodu," dodává.

Potravinářská divize Agrofertu zatím v oblasti zdravé stravy příliš aktivní není. V maloobchodě ale aktivně působí - Hanuš mimo jiné rozjel pro Kostelecké uzeniny síť občerstvení Parky´s, která má dnes už asi 15 poboček. Většina jsou dnes franšízy.

Hanuše, který dříve působil třeba ve Vitaně nebo ve firmě Douwe Egberts, povolal Andrej Babiš do tehdy ztrátových Kosteleckých uzenin v roce 2012 jako krizového manažera. Firma byla za jeho vedení už loni v zisku. Hanuš také rozjel pro Kostelecké uzeniny síť občerstvení Parky´s, která má dnes už asi 15 poboček. Většina jsou franšízy.

Vedení v Kosteleckých uzeninách po Hanušovi přebral Michal Jedlička, dosavadní výkonný ředitel výrobce uzenin, s nímž Jan Hanuš spolupracoval od začátku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru