Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Mercedes-Benz GLE Coupé 350 d 4Matic

Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec
Objem: 2978 ccm
Výkon: 190 kW (258 k)
Toč. moment: 620 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,0 s
Max. rychlost: 226 km/h
Komb. spotřeba: 6,9 l / 100 km
Rozměry: 4900 x 2003 x 1700 mm
Cena: 1 783 540 Kč

 

Auto totiž oproti běžnému SUV působí víc přikrčeně, zadní partie je pak zcela nová. Linie střechy se pozvolna svažuje k velmi vysoké zádi, která končí nápadnými brzdovými světlomety. Ty jsou v podstatě v souladu s designem dalších nových kupé od Mercedesu, včetně super luxusního S Coupé.

Stuttgart tedy kráčí po jasně namalované designové cestě. Dá se hádat, že GLE Coupé bude podobně jako X6 vzbuzovat rozporuplné emoce, to ale k této kategorii, která má zatím jen tři zástupce (BMW vyrábí ještě menší X4), prostě patří. Jedni by označili majitele takového vozu za nabubřelého. Vždyť je rozměrný, má obrovská kola - testovaný model měl gigantické 21" disky a v případě naftového provedení falešné chromové koncovky výfuku. Jsou zaslepené, opravdový výfuk je schovaný za levým zadním kolem.

Interiér prozrazuje jasnou příbuznost s SUV třídy GLE. Palubní deska je totožná, což nevadí, protože její zpracování, použité materiály i ergonomie patří ke špičce. Kdo řídil jakýkoliv Mercedes, zvykne si na ovládání jednou sdruženou páčkou vlevo pod volantem i na automat umístěný vpravo pod volantem. Trochu cviku chce také složitější ovládání zábavního systému s navigací Comand pomocí otočného voliče na středovém tunelu a touchpadu.

Největší rozdíl v kabině je patrný z ostře zkoseného čelního skla. Je tak nízké, že mezi vrchem displeje a čelním sklem lze roztáhnout palec s ukazováčkem tak, aby se bříška prstů dotýkala povrchu. I kvůli přítomnosti střešního okna, které lehce snižuje strop, si tak vyšší postavy budou připadat stísněněji. Obavy ze zmenšeného prostoru panují i na zadních sedadlech, tam je ale překvapivě o poznání více místa než v BMW X6. Jsou totiž usazena níž.

Ačkoliv bude mezi zákazníky největší zájem o naftový motor, v nabídce GLE Coupé je jediný. Dieselový šestiválec dosahuje výkonu 258 koní a točivého momentu 620 Nm. I proto si dokáže s autem vážícím 2250 kilogramů obstojně poradit. Samozřejmě je ale pro něj problematičtější dosáhnout tabulkové spotřeby, která má být 6,9 litru nafty na 100 kilometrů. Ekonom jezdil spíš za devět litrů.

SUV nejsou auta určená primárně pro sportovní jízdu, ale GLE Coupé se daří řidiče bavit. Zejména pokud si připlatí za vzduchový podvozek, který umožňuje nastavení tuhosti tlumičů. Ve sportovním režimu auto drží jako přibité. Kdo by chtěl eliminovat náklony, může ještě přihodit peníze na aktivní stabilizátory, které ale ve voze chyběly. Pohon všech kol napomáhá neutrální jízdě. A i přes obrovská kola se autu dobře daří tlumit většinu běžných nerovností.

Jakmile se ovšem dostane na víc rozbité cesty, kde na něj číhají hlavně větší příčné překážky, tu a tam je už jejich přejezd poměrně nepohodlný. Chování vozu je i tak velmi milým překvapením. GLE Coupé je nicméně autem, které poslouží hlavně k reprezentaci svého majitele. A to se mu bude dařit na výbornou i díky vysoké ceně, která je patrná nejen z ceníku, ale i z toho, jak auto vypadá.

Související