Prodej vozů německé automobilky Volkswagen v Jižní Koreji se v říjnu proti stejnému měsíci loňského roku propadl zhruba na polovinu, zatímco odbyt všech dovážených aut se o šest procent zvýšil. Oznámilo to ve čtvrtek sdružení korejských dovozců automobilů. Propad odbytu by mohl odrážet skandál s manipulacemi měření emisí, Volkswagen ale prodává na korejském trhu v nízkých objemech.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Automobilka prodala v říjnu v Jižní Koreji pouze 947 vozů. V září se tam její prodej snížil meziročně o 7,8 procenta na 2901 vozů. Jihokorejský automobilový trh je pátý největší na světě a prodá se na něm ročně přes 1,5 milionu aut. Naprostou většinu trhu však ovládají domácí automobilky v čele se skupinou Hyundai Motors.

Většina vozů, které Volkswagen v Koreji prodává, je vybavena naftovými motory. Volkswagen v polovině září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Říjen je první celý měsíc, v němž by se tento skandál měl promítnout do prodeje.

Ve Spojených státech, kde se manipulace s emisemi zjistily, se skandál zatím příliš neprojevil. Prodej vozů Volkswagen tam v říjnu nepatrně stoupl, a automobilka tak stále silně zaostávala za svými konkurenty. Za prvních deset měsíců letošního roku jí prodej v USA klesl o 2,2 procenta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru