Největší sociální síť Facebook ve třetím kvartále překvapila analytiky. V období od července do září americká společnost utržila téměř 4,5 miliardy dolarů (asi 112 miliard korun), což je meziroční nárůst o 41 procent. Za devět měsíců roku od ledna pak jedna z nejznámějších sítí na světě utržila více než 12 miliard dolarů.

Akcie společnosti při poburzovním obchodování stouply o tři procenta.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Firma Marka Zuckerberga na svém webu uvádí, že ve třetím čtvrtletí vydělala 896 milionů dolarů. V přepočtu zisku na akcii to je 57 centů. Analytici podle agentury Reuters předpovídali růst o pět centů nižší. Loni společnost za stejné období dosáhla na čistý zisk ve výši 806 milionů dolarů - 43 centů na jednu akcii. 

Naprostá většina příjmů Facebooku plynula ve třetím čtvrtletí z reklam. Sociální síť na nich utržila 4,3 miliardy dolarů. Meziročně tedy o 45 procent více než za stejné období v roce 2014. Téměř 80 procent příjmů z inzerce pak tvořily reklamy na mobilních zařízeních, za které společnost utržila meziročně o dvě třetiny více.

Zvýšil se i počet měsíčně aktivních uživatelů, a to na 1,55 miliardy, což je 17procentní nárůst oproti loňskému roku. Jednou denně se na sociální síť přihlásí více než miliarda lidí. A téměř 900 milionů lidí pak na Facebook zavítá ze svého mobilního telefonu.

Investory zajímal také zisk sítě Instagram na sdílení fotek. Facebook ho sice za miliardu dolarů koupil už v dubnu roku 2012, od té doby však jeho výsledky nezveřejnil. Instagram se ale nyní dostal do centra pozornosti, jelikož před třemi měsíci populární síť poprvé spustila reklamní rozhraní. Firma však ani nyní neuvedla, jak se síti finančně daří. Prozradila pouze, že tato služba má 400 milionů uživatelů. Další z "rodiny sítí" aplikaci WahtsApp používá 900 milionů lidí, Messenger pak 700 milionů uživatelů. 

Počet uživatelů Facebooku a dalších sítí ve třetím čtvrtletí roku 2015.

 

Zdroj: Facebook

Nová aplikace

S novinkami Facebook nekončí. Provozovatel sociální sítě se chystá uvést novou samostatnou aplikaci Notify, která bude upozorňovat uživatele na nové zprávy ve vybraných médiích, například Vogue nebo Washington Post. S odvoláním na nejmenované zdroje to ve středu uvedl server ekonomického listu Financial Times. Facebook by podle něj novou aplikaci mohl spustit příští týden.

Facebook již navázal spolupráci s devíti vydavateli mediálního obsahu. Stalo se tak v rámci jeho služby Instant Articles, která uveřejňuje obsah přímo ve zpravodajském kanálu Facebooku v mobilních zařízeních.

Novou aplikací bude Facebook konkurovat službě Moments, kterou nedávno spustila síť Twitter. Moments má uživatelům poskytnout lepší uspořádání obsahu a pomoci jim při sledování událostí v přímém přenosu.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru